Lukijat

perjantai 28. huhtikuuta 2017

Sytomyssyistä sujuvasti tiskirätteihin


Myssyt tehty Minttu-myssyn ohjeella. Lanka: Hjertegarn Blend Bamboo. Koukku 2 1/2. Näihin sain upotettua kaikki bambulankani.
 Laskin sinapinkeltaisen langan riittävän vielä kolmanteen myssyyn jos jatkan sen tuolla luonnonvalkoisella. Ei riittänyt, jouduin sitten jatkamaan vielä löytämälläni valkoisella kaksi kerrosta lisää. Ehkä tämä sopii jonkun makuun kuitenkin.
Tarkoitukseni oli tehdä kutoen tämä ihanan pehmeä lanka. Lanka on todella löyhäkierteistä ja halkeilee kutoessa, helpompi tehdä virkaten. 


Lanka: Fibra Natura Bamboo Jazz, puikot nro 3.
Olen joskus kokeilu mielessä neulonut tiskirättejä. Täytyy myöntää, olen suhtautunut erittäin skeptisesti näihin. Mutta kokeiltuani ja hyväksi havaittuani teinpä sitten pari lisää. 


Aurinkoisia päiviä vaihteeksi. Tälläinen näkymä Pirkanmaalta eilen. Samalta näyttää tänäänkin.


Sinivuokot kukkii

Iloista Vappua teille lukijani 💗



5 kommenttia:

  1. Kauniita myssyjä ja sieviä tiskirättejä. Rätit ovat minulla olleet käytössä noin 10 vuotta ja olen tykännyt. Hauskaa vappua myös sinulle!

    VastaaPoista
  2. Kauniita myssyjä olet tehnyt. Mulla on kans vähän ennakkoluulot noihin tiskirätteihin. Tein yhden, oli vissiin väärä lanka, ei imenyt vettä oikeastaan yhtään. Jotenka en ole tehnyt uusia ehdokkaita enään. Mä käytän kaupan rättejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lankavalinnalla on merkitystä tiskirättejä tehdessä.
      Tässäkin asiassa on monta koulukuntaa, kuka tykkää kuka ei. Molempi parempi :)

      Poista
  3. Myssyille on jatkuva tarve.
    Tiskirättejäkin tarvitaan, vaikka kesätuliaisia.

    VastaaPoista

Kiitos kommenteista, ne ilahduttaa. Samoin kuin antaa uskoa pitää edelleen blogia.

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.